Inbrott

Jissas operation gick bra. Jenny var helt underbar mot både mig och sessan. Nu är tänderna nyrensade och fina – och mattemor fick beröm för tydligen hade hon väldigt fina tänder för sin ålder. Är mamma som har tagit hand om detta – tack för det!  :-) Knölen är skickad på analys och svar ska komma om några veckor.  Bara att hålla tummarna.

Jissa avskyr tratt – så för att skydda stygnen har vi dragit på en avklippt gammal strumpbyxa över hunden. Ser himla skoj ut.

 

 

 

Mindre skoj hade jag i morse. Det har varit inbrott på altanen i natt. Har inglasad altan som jag tyvärr är dålig på att låsa. Nu har någon varit inne och röjt runt som tusan. Inget är stulet (tror jag) – men ett serveringsfat och en låda med prisrosetter låg utspritt på grannens tomt. Så irriterande! Personen lämnade en liten present efter sig också. På soffan på altanen låg ett par skor och en stor gammal kniv (bajonett?). Måste säga att jag verkligen inte uppskattade gåvorna särskilt mycket. Polisen fick komma och hämta grejerna, men de tyckte inte det var någon idé att göra en anmäl eftersom inget blivit stulet.

 

 

Mixas träning går framåt – framförallt ställande under gång. Mixa hoppas nog på en karriär inom steppvärlden. Stanna fort är roligt – men stå still med alla tassar är mindre kul. Här har faktiskt lådträningen gett resultat. Har ju utmanat Mixa massor där för att hon ska förstå att belöning kommer när alla fyra tassar är still i lådan. Och säga vad man vill om den hunden – men när hon väl förstått vad jag är ute efter är hon en hejare på att generalisera. Efter belöning vid snabbt snyggt ställande är godishanden framme och öppen så länge Mixa är still – matte hoppar, tjoar och slänger godis och bjuder på en bit då och då - Mixa förstår och tycker det är roligt!

 

  

 

Apporteringen är för svårt för mig tror jag. Kanske ska byta till metallapporten ett tag? Borde inte vara lika tuggvänlig. Någon som vill komma hit och lära min hund att apportera utan att tugga?


Kommentarer
Postat av: Bjarne

Så klart jag kan fixa det ;-))

2009-03-17 @ 11:44:17
Postat av: Emelie

Tack gumman :) ja det blev en rolig debut! :) hoppas allt går bra med Jissa! synd att jag inte kunde följa på er prommenad idag! kramis

2009-03-17 @ 15:41:51
Postat av: Anonym

Hmm? Hur var det nu, är det Jissa eller jag som har fina tänder för åldern? :)) Båda, vill jag tro förstås. :)



Skittrist med nattbesöket.:(

Det var nog den här killen som var hos er: http://gd.se/nyheter/blaljus/1.850261

Kanske samma påtända sköning som yrade runt hos mig i somras....

2009-03-17 @ 20:03:35
Postat av: Mattemor

Glömde signera. Åldern du vet..

2009-03-17 @ 20:04:47
Postat av: Karin

Hihi sötis Jissa med damstrumpbyxa =P Skönt att operationen gick bra, jag håller tummen för analysen såklart!! Kramis!!

2009-03-18 @ 14:59:28
URL: http://karinsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0