Grattis Mixa

I dag är Mixas dag! Tänk att lilla damen hunnit fylla ett år. Hon är fortfarande pytteliten, och rör och beter sig som en liten valp. Glad hela tiden åt allt och alla och jag har aldrig sett en hund som lägger in sådana glädjesutt rakt upp när hon springer - inte särskilt effetktivt på agilitybanan ;)
Däremot tycker jag mig märka att huvudet utvecklas sakta men säkert. Lugnar ner sig lite fortare vid besök (förutom när mattemor kommer), och kan och vill hålla fokus lite längre stunder i träning. För mig är hon i alla fall världens bästa som får mig att skratta högt flera gånger om dagen och då då rysa av stolthet.

Grattis mammas älskling!





Grattis såklart också till alla kullsyskon, särskilt till lakritstrollet myrra :)


Förövrigt kretsar det mesta kring Jissa just nu. Har hittat en knöl under revbensbågen på henne som jag tycker är gigantisk - men veterinär Gry ser som ganska liten och ytlig. I vilket fall skall den bort och skickas på analys på måndag. Måste lämna min prinsessa i deras händer hela dagen...



Kommentarer
Postat av: Karin

Hälsa grattis till Mixa, tänk va tiden går fort när man har roligt =) De är ju så underbara de små liven!! Hoppas det går bra med Jissa! Kramis!!

2009-03-11 @ 18:41:23
URL: http://karinsa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattis lagkamraten!

2009-03-11 @ 20:38:01
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro
Postat av: MYRRA

Grattis på den stora ettårsdagen önskar kullsyster Myrra. Husse är såklart också med på önskningen.

2009-03-11 @ 22:20:46
URL: http://myrra.zoomin.se
Postat av: Lotta å Hugo

Grattis Grattis önskar vi! =o)

Fattar inte hur fort tiden går... I maj fyller Hugoliten 3år!

2009-03-12 @ 14:13:21
URL: http://www.buppiethoughts.blogspot.com
Postat av: sarah

Evas kurs var inspirerande. Absolut. Jag fick en hel del bra idéer framför allt när det gäller stadga och störningsträning.



Men du får väl söka dig mot storstaden och kursa. Du får gärna bo över hos oss. Myrra skulle älska besöket :-)



Vi planerar tävlingar för fullt hoppas på att kunna åka till Skutskär och sedan vidare mot Cefeuslägret i Moheda ett par dagar. Det finns mycket tävlingar men det känns som att allt som här hyffsat nära är klass 3.

Sen ska ju Myrra tävla lydnad och då finns det ju massor av tävlingar.Maja är nog inte klar att tävla lydnad förrän i höst.

2009-03-13 @ 11:35:43
URL: http://megan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0