Dokument inifrån

Ja, är man hundnörd så är man. Så här kan ett vardagsrum se ut :

Och i sovrummet finns förutom bia-bädd, vattenskål och bur… en pilatesboll :-)

 

Så här kan det se ut med hundar på:

      

 

Det är himla kul med inredning- älskar att planera och fundera ut hur hemmet kan bli funktionellt och hemtrevligt. Men vad jag skulle vilja bo större! Känns som att ett hundrum skulle vara på sin plats. Förstår inte hur man kan samla på sig så mycket koppel och selar och apportbockar och kloklippare och övrig rekvisita. Nu är hundsakerna utspridda över hela lägenheten. Mat, tuggisar och godis finns i ett skåp i köket. I kistan på altaner ligger fällar, gamla koppel, kammar, borstar, apporter och koner. Bredvid står en liten vippbräda, en fyraportsslalom, hopphinder och rusta-tunnel.  I stora bokhyllan i vardagsrummet står pärmar, hundtidningar och tävlingsböcker – och en ikealåda proppad med leksaker. Som sagt. Ett hundrum vore på sin plats.

 

Nu hoppas jag att det blir lika fint vårväder idag som det var igår! Vill ut i skogen med mina tjejer och kaffetermos. Hoppas att Linda vill följa med ut. Alltid lika trevligt med sällskap :-)

Bilder från i tisdags, Mixa och sheltieligan.

 

Förövrigt har jag denna vecka varit extra glad att vara vegetarian. Men jag borde verkligen tänka mig för lite mer när jag köper grisar (och kossor med för den delen) till hundarna.


Kommentarer
Postat av: Stina

Tjena, träna agility med Femman? hmmm jag tänkte gå kurs för dig!

Vilken bra bräda att träna på, kan bihanget fixa en till mig också :)



Tasshälsningar Stina

2009-03-20 @ 10:23:57
Postat av: Karin

Underbart härliga bilder! Å kul att du regelbundet uppdaterar bloggen igen =) Foccaciabrödet är inte alls svårt att göra, promise. Kram ha en skön helg!

2009-03-20 @ 11:08:18
URL: http://karinsa.blogg.se/
Postat av: Mattemor

Hur stort ska ni ha då då? Det ska alltså helst få plats med en agiltybana och en lydnadsplan... och helst också ett jätterum lämpligt för sök, spår och rapport också kanske? :)



Tack för supergod efterrätt!

2009-03-22 @ 00:22:27
Postat av: Bihanget

Svar till Stina:



Trä finns att få tag på, men jag har ingen matta, tyvärr. :)

2009-03-22 @ 10:42:10
Postat av: Linda

haha.. man ser på gruppbilden vilka hundar som är dina och mina.. Mina hundar tittar åt ena hållet (på mig) och dina åt andra (på dig) hehe.. Häärligt!

Ska ta m mig kamera nästa gång vi vandrar också! E kul o ha bilder på dem små liven!!

2009-03-25 @ 19:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0