Jul och lite träningstankar

Nu är julafton snart slut. Toppendag med toppenmänniskor (och djur) och toppenklappar!

Roligast var nog att både Mamma och Bjarne köpt likadana örhängen till mig. Toppenfina!  Av alla örhängen som finns i stan hittade de båda de allra finaste - precis sådana jag ville ha.

Vår jul i bilder:

 

 

 

I Mariestad var det ju också jul. Jag som är en sucker av sällskapsspel älskade vår nya julklappslek. Alla fick köpa två julklappar för sammanlagt 100 kr, och sedan spelade vi tärning om den. Då alla klappar var slut fick vi öppna dem och sedan började en ny omgång tärningskast där man fick sno klappar av varandra. Fina filtar, julgodis och en vinbok var himla populära och hade många olika ägare innan spelet var slut. Själv slogs jag för mitt liv för fem tialotter (miljonen tänkte jag) vilket visade sig vara en dålig strategi. Vann förvisso lotterna men inget mer och skrapade hem 20 spänn :P

Juldagen spenderades med wii Resort – så kul. Jag hade pyjamas på mig hela dagen  och jag har nästan fortfarande träningsvärk.

Emelias flattar var himla trevliga och jag kunde inte hålla mig helt från hundträning. Försökte mig på att lära Egon sitta och hålla något i munnen samtidigt. Det gick framåt och jag tror absolut att lillasyster kan fixa detta!

 

 

I morgon åker vi och tränar agility! Mixas debut närmar sig (igen- peppar peppar).  Vi har varit för duktiga på att träna spännande kombinationer och tajta svängar. Mindre duktiga på släpp framåt, slalom och kontaktfält. Eller vi – JAG, Mixa kan väl knappast beskyllas för att jag lagt upp träningen lite tokigt utan vidare tanke på klass ett-debut.  Jag och Bjarne pratade idag om hur vårt klickertänk kan ställa till det ibland. Ibland är vi för fokuserade på att hunden ska tänka själv och ska ta egna initiativ att vi glömmer bort individen. Mixa behöver mer hjälp både i slalom och på kontaktfält – särskilt när det körs i bana. I morgon ska hon få det, ska bli spännande hur hon svarar på det. Agility för mig ska vara kul och gå snabbt och om det är mindre elegant och mer gapigt spelar ju egentligen ingen roll – huvudsaken det fungerar och hunden förstår och har kul. Eller?

 

God fortsättning och grattis Wildamamman!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för en fin efterjuljulafton med trevligt sällskap, smaskig mat, fina klappar, goa hundpussar, spel och fnitter!



Tycker ni ska göra fler parövningar jag kan få knäppa knäppa kort på.;)

2009-12-30 @ 01:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0