Halvvägs till femtio...

Så har min 25-årsdag passerat. Och jag har också blivit moster till sötaste Stella. Har bara sett henne på kort ännu, men vill verkligen försöka få råd att åka ner och hälsa på snarast!

 

Är så nöjd med beslutet födelsedagsfira hemma på saft- och tårtanivå med de närmsta. Hade en mycket trevlig dag med trevliga hundar, gäster och presenter. Av Bjarne fick vi ett tredagars prova-på-vallnings-läger (weee!)och av mamma en privatkurs för Anna Hilding. Mamma hade bestämt tema på kursen – ”Gå fint i koppel”. Hihi. Kan verkligen behövas och jag har stort förtroende för Anna!

 

Bäst av allt var utan tvekan att jag fick fira med födelsedag med världens bästa Jissa. Det vågade nog ingen hoppas på i tisdags.

Jissa blev magsjuk i söndags (precis samma symtom som mammas Mina) och fick canicur och fasta i en dag. Det blev inte bättre och på tisdag morgon var hon riktig hängig och vi fick återigen besöka veterinär.  Akut livmoderinflammation. Prognosen såg inte bra ut alls – men den lilla krigarprinsessan fixade operationen och kunde hämtas hem vid 19. Tre timmar senare satt jag och mamma i bilen på väg till Ultuna med mycket febrig och medtagen sheltie. Vi fick stanna över natten med henne men var tvungna att säga ”hejdå, ses sen” på onsdags morgon. Fredag kväll hade jag mitt hjärta hos mig igen. Helt fantastisk. Denna vecka har varit så mycket pendlande mellan hopp och förtvivlan, sorg och lycka så jag känner mig totalt känslomässigt utmattad. Idag var vi in och tog nya blodvärden för att se att allt stabiliserat sig och veterinär Pelle bedömde Jissa som ”frisk som en nötkärna”. Nu kan min prinsessa varken få juvertumörer eller livmoderinflammation och jag hoppas innerligt att vi får friska, pigga år tillsammans.

 

Det är du och jag hjärtat!

 

Så har jag lyckats få till filmen från Mixas hopplopp i Rättvik. Hoppas att mitt bloggande i framtiden kan handla mer om träning och tävling och mindre om sjuka hundar. I morgon är också en tumhållardag. Det är mammas Mina som även hon måste operera bort juver. Jag har bestämt att allt ska gå toppen, att hon återhämtar sig fort och cancern drar dit pepparn växer.

 

 

Min friska fantastiska Black Beauty tävlingsdebuterar:




Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, kul att du fick in filmen till slut! :)



Och angående muffnisarna, dom finns nog kvar i några dagar om du skulle känna dig sugen en annan dag :)

2010-03-30 @ 22:09:59
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mina älskade gohjärtan!

2010-03-30 @ 22:12:16
Postat av: Linda

gud va duktig Mixa har blivit!! (ja, det är väl nåt år sen vi sågs nu igen!) Va roooligt!! Om ni ska tävla i sommar vill jag komma och titta.. Don´t forget!! ;)



Glad att Jissa mår fint igen!! Och glad för att Sanna blivit moster!! :)

GRATTIS!

2010-03-31 @ 11:36:51
Postat av: Åsa

Skönt att Jissa mår bra nu!

Skitsnyggt lopp, bäst vi tar oss ur hoppettan snart annars lär vi bli slagna ju... ;o)

Ses i Söderköping! Visst var det så?

2010-03-31 @ 14:38:42
URL: http://soltorp.com
Postat av: Jonas o Myrra

Snyggt. Följsamt med bra fart. Ni ligger ljusår före oss i träning. Kul att ni är igång. Ses i sommar.

2010-03-31 @ 16:22:33
URL: http://myrra.zoomin.se
Postat av: Lisa, Qvittra & Shakiro

Härliga nyheter om Jissa! Hoppas nu också att Mina blir lika piggelin.



Vilken suverän debut!! Jösses vad ni är duktiga!! Impad!

2010-04-01 @ 12:48:21
URL: http://www.mountainvalley-dogs.se
Postat av: Elida&Java

GRATTIS i efterskott och till tävlingsdebut:-)och till en frisk Jissa:-)

Jag längtar också tills vi ses:-)

Stor kram!

2010-04-02 @ 15:36:23
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: Karin

Oj vad ni haft mycket på sistånde! Jissa är verkligen en kämpe och du med! Superfint debutlopp!!!! Kramis!!

2010-04-08 @ 10:44:08
URL: http://karinsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0