Filmtajm - Smedjebacken

Smedjebacken var en himla trevlig tävling på alla sätt och det var här jag märkte att vi började hitta varandra på banan. Jag hade en himla trevlig och trygg känsla och mixa var fokuserad med ett bra driv. Kul för oss att börja komma runt och kunna jämföra tiderna och se om de kan stå sig i konkurrensen. Före start måste jag erkänna att det var mindre kul. Mixa var så himla gasad och tyckte det var viktigt att alla individer runt alla tre banorna skulle höra hur gärna hon ville springa. De där hemska ljuden hon lyckas få till stressar mig massor, och när jag blir stressad låter Mixa mer.. Jaja, det där med fokus under uppvärmningen får vi jobba mer på.

 

Nedan är vårt pinnlopp. Tycker det mesta kändes bra här. Hon höll på att fara av gungan, men redde upp situationen. När vi fortfarande var felfria vid balanshindren fegade jag och tog det jättelugnt över för att Mixas hjärna skulle hinna med kroppen. Man får safea i klass 1 : )

 

 

 

 

Hopploppet dag ett rev Mixa första hindret. Är nöjd att hon fixade bakombytet i slalomet, för det har varit svårt på tidigare tävlingar. I slutet glömde jag ropa på henne i tunneln så hon var först på väg åt fel håll.

 

 

 

I agilityloppet andra dagen fick vi återigen en rivning i starten och sen ett mycket tveksamt kontaktfält på balansen. Hopploppet den dagen vill jag bara glömma – stackars hund fik dras med en riktigt klantig och otydlig matte som två gånger drog henne av linjen och från det hopp hon (alldeles korrekt) var på väg att ta.

 

 

Det vi satsar mest på just nu är utmaningar i slalom och på balanshinder. Mixa är duktig och mitt jobb är att successivt utmana mer och öka graden störningar, fast med bibehållen trygghet och glädje.


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh va roligt att se filmer på loppen i smedjebacken Ja såg ju bara en bit av dina lopp där. Snygg gunga i sista :)



Ja visst är det tråkigt när dom är skadad.tror inte att det blir någon tävling på några veckor, ska nog låta honom vila. Vi får se :) Lutar åt att ja skippar huddik iaf. Men ni ska dit gissar ja...LYCKA TILL!!! Å hoppas Mixa är bättre!



Kram!

2010-08-18 @ 16:39:03
URL: http://www.freewebs.com/helenaaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0