April, april...

Bestämde mig hastigt och lustigt igår kväll för att haka på mina klasskompisar till kåren i går kväll. När jag vaknade på morgonen hade jag fått flera sms, varav ett från mamma:

”Har du tittat ut? Det är ljuvligt vårväder!! :) Puss”.

 

Det är humor på hög nivå det. Hann börja planera hur jag skulle ta mig till klubben nu när jag inte kunde köra bil. Skulle jag promenera eller börja leta efter någon träningskompis som kunde hämta upp oss? Ångrade nästan utgången för det fanns ju så mycket jag ville träna på. Platsliggning, fritt följ och kontaktfält hann jag bestämma mig för att vi skulle fokusera på. Huvudvärk och illamående fanns inte i min värld. Bara sol och gröna gräsmattor och härlig hundträning. Studsade upp ur sängen (ja eller rullade), drog på mig morgonrocken och gick fram till fönstret – förberedde mig på att bli bländad och vinklade upp persiennerna. Jotack. Bländad blev jag. Snö, snö, snö och snö. Har kommit hur mycket snö som helst under natten. Ungefär som när man är riktigt förkyld och inte kan förstå hur det kan få plats så mycket snor i en näsa. Snacka om antiklimax.

 

Nu har jag ätit frukost och tjatat ut hundarna på tomten så jag ska slippa ta mig ut. Har dessutom ringt mamma och meddelat att det inte är första april idag. Tur för min mamma att hon vanligtvis är snäll och söt och kan vara rätt rolig ibland :P

 

Fick ju i alla fall nära mig något nytt om mig själv. Jag förstår inte ironi när jag är nyvaken och bakis.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Mohahaha.

Den var rolig! :D

2010-04-22 @ 13:12:16
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Mamma

Förlåt och puss på dig gullhjärta! :)

2010-04-22 @ 17:59:38
Postat av: Eva-Britt

Tack för kommentaren i min blogg. Härligt att läsa att du tränar flitigt. Då blir det så roligt att tävla och hundarna blir bara såå duktiga. Vi ses i Gävle eller hur??

2010-05-01 @ 11:08:21
Postat av: Jessica

Haha, ytterst praktiskt må jag påstå!

Den doftar citron nu så om vi får för oss att skaffa katter när vi flyttat tror jag den funkar som kattlåda igen ändå :p

2010-05-03 @ 13:33:46
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/
Postat av: Babbsan

Nu är det verkligen dags att uppdatera

2010-05-14 @ 08:16:37
Postat av: Elida

Hej!



Har en fråga du kan väl maila din mailadress? Kram!

2010-05-14 @ 09:41:41
URL: http://www.freewebs.com/mira-java

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0