Välkommen Mixa.

....Och välkommen mig själv till bloggvärlden.

Eftersom Pia gav oss förtroendet att låta Mixa flytta hem till oss har jag lovat att skriva lite blogg då och då så hon kan följa den lillas utveckling. Eventuellt pillar jag ner lite smått och gott om de andra hundarna och om livet i övrigt. Har tänkt försöka blogga i alla fall någon gång i veckan. Får se hur det blir med det.


Nu till väsentligheter :)  Mixa är hemma! Och varför jag var nervös innan hämtning förstår jag inte nu. Allt går som en dans än så länge. Lilla stumpan sov nästan hela vägen hem. I Sönderhamn vaknade hon och vi stannade för lite kisspaus och bus. Hon har ätit med god aptit och sov så gott i natt, mellan mig och Christian i sängen. Vid fyra var det Jissa(!) som väckte hela gänget genom att skälla på katten. Mixa fick gå ut med husse och så lite pusskalas innan vi somnade om igen. Vi vaknade åtta av väckarklockan, valpen vaknade inte förrän vi satte oss upp. :) Idag har vi busat en massa (Diskborsten var roligast!) och Mixa har visat prov på skicklig frukosttiggning.
Vi tänkte gå med Christian mot hans jobb (3 min. från oss) men att gå i koppel var inget damen uppskattade. Hon fick åka arm vägen dit och på hemvägen satt jag ner henne och lät kopplet släpa efter marken, vilket gick mycket bättre.


Än så länge är inte Jissa stormförtjust i inkräktaren. Hon morrar lite dovt då Mixa kommer för nära. Mixa lyssnar jättefint och verkar säga: "okej då leker jag här borta i stället om det passar bättre?" Katten är nyfiken och är trevlig mot valpen inne men jagar bort henne då hon går ut på altanen. Gamla kloka Tuva är en riktig klippa, supergullig!

 

Mixa är underbar och glad. Jag och Christian är lyckliga.

Bilderna vi har tagit laddar jag upp då Christian har fixat skärpa och ljus på dem. Inte lätt att fota svarta valpar.

Kommentarer
Postat av: Pia

Så kul att du har fixat en blogg!!
Det ska bli så skoj att följa Mixa i hennes utveckling!! :)

2008-05-09 @ 16:43:20
URL: http://www.cefeus-kelpie.com
Postat av: Elida

Hej!
Kul att få följa lilla Mixa!
Förstår att du är lycklig:-)
Jag var själv lika lycklig& är det fortfarande sen Cefus Java kom i oktober 06.
Lycka till!

2008-05-09 @ 18:29:37
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: Barbro Risberg

Härligt Sanna nu har ni äntligen fått hem lilla Mixa
Spännande att få se henne.
/ Kramiz från Wheatengänget på Lillmyra.

Postat av: Mamma

Grattis båda två, det riktigt lyser om er av valplycka!
Och Mixa är förstås alldeles bedårande!:)

2008-05-09 @ 23:42:00
Postat av: Reneth

Nu är man ju van vid att Mixa ringer från skogen när Pia dricker kaffe och vaktar valpar. Hoppas att ni får det riktigt gott tillsammans nu.
Vi har ju lilla Bless i familjen en äkta mittel med massor av go..
Lycka till Svenssons

2008-05-09 @ 23:48:14
URL: http://www.svenssonstassavtryck.se
Postat av: Maria & Midas

Hej!
Kul att hitta syrran här!
Ska bli kul att följa er!

/Maria & Midas

2008-05-10 @ 17:13:22
URL: http://kelpie-midas.se
Postat av: Jonas o Myrra

Kul att kullsyskonen är i farten med bloggar och dylikt.
Jonas

2008-05-30 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0