Galna Mixasjukan

Är väl det det kallas då man tycker så mycket om en valp som är helgalen 90% av den vakna tiden? :D

Förra veckan träffade vi Stina och lilla Femman (9v) och Mixa förvånade mig enormt. Hon är alltid så mjuk och fin när hon träffar andra vovvar men denna lilla klump var hon riktigt ohyfsad mot. hon skällde och gapade, raggade och sprang rakt över/på honom flera gånger. Stina hjälpte mig och sa ifrån till Mixa när hon var för dryg så kunde jag fokusera på att beröma försiktiga beteenden. Stackars Femman! Vi får hoppas att det går bättre när Femman växt på sig lite. Vansinnigt söt var han, tyckte i alla fall jag :) Grattis Stina!











På midsommarafton jobbade jag till 13 då christian bytte av mig och jobbade till 18. Sedan tog jag, Christian, Mixa Sophia och BG bussen till bomhus och Andreas och Soile för lite grillning och rabarberpaj. Mycket trevligt var det. Mixa var vaken hela tiden - fanns en hel del att utförska. Karolina 3 år var rolig och rörde sig roligt och gjorde roliga ljud - så hon fick mest uppmärksamhet fram till det var läggdags för henne. Därefter fanns det både katt, kanin och människobebis att utforska. Mixa skötte sig jättebra men hon är lite väl självständig. Medan vi satt på altanen och åt tyckte Mixa att hon skulle gå på upptäcksfärd utanför tomten. Flera gånger bara gick hon, utan att bekymra sig det minsta om var vi var. Så det blev långlina på. Under promenader har lilltjejen jättefin kontakt med oss, men då vi bara sitter tycker hon väl att hon vet var hon har oss :)
Jag fick äran att sitta länge med Mathias i knät. Vilken kille. Så fin!




I måndags var vi på klubben med Bjarne och Freia. Vi gick upp i skogen bakom och lät dem springa av sig på grusvägen. Freia var försiktig och snäll med liten. Mixa tyckte att hon var lite läskig då hon sprang rätt mot henne och hoppade in i gräset när Freia sprang fort rakt mot henne. Men då Freia hunnit förbi en meter var Mixa på benen igen med svansen i topp och full fart efter. Bjarne och Freia tränade lite agility och jag fick också köra med damen. Det är en riktigt läcker hund det där, duktig och sjukt snabb. Mixa fick springa tunnlar och prova lite hopp mot godisburk. Hon tycker att det är skitkul, såklart! :) A-hindret var mest intressant. Så fort hon fick chansen sprang hon upp på det (det var på låg höjd) och då var jag såklart tvungen att belöna. Min sötnos!






Nu ringde precis Pia. Hon ska till Gävle och jobba och undrade om Patric fick vara med oss lite. Klart han får, alltid roligt med storfrämmande ju! :) Får se vad vi hittar på, jag vill ut i solen!



Kommentarer
Postat av: Pia

Tusen Tack för att Patric fick vara hos er, han trivdes så bra att han vill nog komma tillbaka igen ;)

2008-06-26 @ 21:15:18
URL: http://www.cefeus-kelpie.com
Postat av: Stina

Nu börjar Femman visa sytom på den galensjukan som Mixa har. Han är såååå dryg tycker stackars Jippi, så nästa gång vi träffas kan han nog ge igen :)

2008-06-26 @ 22:07:46
Postat av: Emelie

Hydro var helt slut efter att ha agerat lekfarbror =P åt mixa haha! roligt att de tyckte så mycket om varandra!! kramis

2008-06-28 @ 01:29:31
Postat av: Stina

Är det inte dags att uppdatera snart! Vi syns imorgon, jag kommer också att träna.



Tasshälsingar från Bomhus

2008-07-13 @ 10:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0