Yes! Yes! Yes!!

Helt plötsligt släppte det. Som en skänk från ovan. Verkar som att plocka fram metallapporten var en god idé.

Under kökspassen i morse visade Mixa att hon minsann både kan springa och hämta, komma tillbaka fort och sätta sig med apporten i munnen. Dessutom kan hon sitta framför mig och hålla i ett stadigt grepp både när jag håller i och släpper apportbocken. Allt detta utan tugg och släng och frustration. Yippie!!

 

Känns extra roligt när något fungerar som det tidigare gått troll i. Hade nästan gett upp hoppet om apporteringen. Nu vet jag att hon kan – eller i alla fall har kunnat några gånger. Då finns det hopp.

 

Nu har vi hunnit köra några små pass under dagen. Och jag var såklart tvungen att dokumentera :-)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Duttig tjej!!

Vad hon kan, träapporten nästa !!

2009-03-31 @ 12:41:33
URL: http://www.cefeus-kelpie.com
Postat av: Lotta å Hugo

Vilken sötnos hon är!!

2009-03-31 @ 13:26:29
Postat av: Elida

Grattis!

Ni inspirerar oss=)

Är det den stora eller lilla metallapporten som gäller för Kelpie.

2009-03-31 @ 18:06:59
URL: http://www.freewebs.com/mira-java
Postat av: Mamma

Duktig Mixa och duktig matte! Det får ni visa mig när jag kommer ikväll.:)

2009-03-31 @ 18:21:50
Postat av: Karin

Blir borta i 2 ½ vecka. Åker till Arlanda imorn natt, shit alltså he he. / resfeber ;P

2009-04-01 @ 21:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0