Suck!

Nu ska vi till hudik för tvådagars agilitytävling. Tyvärr får inte bästa krigarprinsessan följa med då löp är på gång. Det är så himla svårt att veta med Jissa då hon bara blir lite svullen och knappt blöder något. Nu har jag inte sett något blod alls men hon är svullen och gör uppvaktande inviter mot hundar vi möter. Så visst är det helt klart på g. Det var mycket enklare medan Tuva fanns för de löpte samtidigt och med Tuva rådde det ingen tvekan om när hon löpte om man säger så. Tuva och Jissa tillsammans har fått generade människor att inte vilja vara i samma rum som dem :)

 

Aja – jag åker med i alla fall. Vill träffa alla gulliga människor och vi ska ställa vagnen på Pias tomt :D Dessutom behöver Mixa all träning hon kan få på att vistas i tävlingsmiljö. Så hon och jag ska hänga en hel på framhoppningsbanan. Debuten närmar sig med stormsteg och fortfarande sitter varken slalom eller kontaktfält helt. Jag är NERVÖS!

 

Tråkigast med löptikar är ju faktiskt inte att vi inte får tävla, utan nu är vi dessutom portförbjudna från vår klubb tre veckor framöver. Dubbelsuck. Min åsikt är ju såklart att vi ska få träna i alla fall, fast kanske med tikskydd på. Jag håller alla tummar för att det där puckade förbudet tas bort.

 

Frågesport:


1) Vad är enklast?:

A) att träna sin hanhund att bry sig mindre om löptikar och mer om husse/matte?

B) att träna sin tik att inte löpa?

 

2) Vad är billigast och mest okoplicerat?:

A) Att kastrera sin hanhund?

B) Att kastrera sin tik?

 

Trevlig helg!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen ett inlägg. Som vi har väntat. Men vad vinner man? Finns det ingen utslagsfråga? Kanske något i stil med hur många hanhundar i Sverige skulle reagera på en liten ynka spillra av doftämne på en plan när de rusar fram i träningsiver? Ja, de få som faller dit borde ju erhålla fokusträning istället för klagolåt från hussar o mattar. Verkar segdrivet och svårt att få bort myten om att hanhundar inte klarar av att vistas på samma plan som en löptik...

2009-08-23 @ 21:55:59
Postat av: Jonas

glömde visst signera mitt inlägg. Det var jag...

2009-08-23 @ 21:57:22
URL: http://myrra.zoomin.se
Postat av: Sarah Maja Megan

Tycker att detta trams med löptikar har nått hysteriska proportioner.

En arbetande hund ska väl kunna fokusera på sin träning inte på att antasta främmande tjejer...



Tycker även att löptikar borde få tävla, självklart, men starta sist.



När ska Mixa göra debut då? Superspännande.

Majsan tog sin andra pinne i helgen :-)

Sheltie är liksom grejen!

2009-08-24 @ 22:09:45
URL: http://megan.zoomin.se
Postat av: Åsa

Klart löptikar ska få vara med och träna och tävla!

Pussa dogsen från mig.

/ Hanhundsägaren Åsa ;)

2009-08-27 @ 15:00:03
URL: http://soltorp.com
Postat av: Jenny, Vilde och tervar

Va?? Får löptikar inte träna?? Det var det fånigaste! Klart hanhundarna ska lära sig jobba i alla fall!!



Roligt att hitta din sida förresten! :)

/Jenny

2009-08-28 @ 19:10:21
URL: http://www.tervtokar.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0