Poletten har trillat ner.

I går efter att jag skrivit mitt senast inlägg gick jag och Mixa ut på altanen för att klicka lite. Vilken skillnad! Nu hade jag en liten som lyste upp med ögon och hela kroppen då klicket kom. Kul som tusan och nu har vi testat oss fram med lite dutt i handen och trampa på bok. Gillar hennes attityd massor. hon är positiv och eftertänksam när vi klickar och kampar med liv och lust då jag erbjuder lek. Vilken liten pärla.

Idag har vi satt upp kompostgallen mellan hall och vardagsrum. Mamma kunde inte ha med Mina på jobbet i dag så hon vara hemma hos oss och ligga i hall/kök tillsammans med Tuva. Det har gått bra. Jag och mamma gick tillsammans i morse så de fick vänja sig med varandra lite. Mixa tycker att Mina är sååå spännande och Mina tycker bara att Mixa är äcklig. Tycker i alla fall att Mina är jätteduktig. Mixa har gjort lite smårusningar mot gallret och klättrat lite. Mina har valt att bara backa bakåt och be mig om hjälp i stället för att morra. Skönt.
Christian jobbar, men han kom hem på lunchen så jag kunde ta en lite längre prommis med Mina och Jissa. Strax ska Tuva och Mixa få gå och hälsa på husse på (utanför) Time :)
Är fortfarande lite orolig för Mixas klo. Hon verkar inte ömma och svullnaden har gått ner - men jag tycker att klon ser sne ut. Får försöka hålla henne lite stillare i helgen (lycka till till mig *hihi*) och åka till veterinären på måndag om det inte ser bättre ut.

Till sist: Stort grattis till Linda som fyller 22 i dag och till Soile och Andreas som blivit föräldrar igen. Lilla Mathias har kommit till världen. Hoppas vi får hälsa på dem snart

Kommentarer
Postat av: Babbsan

Hoppas det blir bra med Mixas klo och ni slipper åka till veterinären. Grattar oxå Linda genom DIN blog . Hörde att ni är ett gäng dårfinkar som ska till henne i kväll.
Tat lungt :)
Wheatenkramar Babbsan

Postat av: Pia

Pussa på lill tösen!!!
Va kul att hon är inklickad åxå. mycke godis vill hon ha :-)

2008-05-16 @ 21:32:30
URL: http://www.cefeus-kelpie.com
Postat av: Karin

Du måste ju bjuda på lite bilder!! Blir ju sugen på att se mer av det lilla underverket =) Kram!!

2008-05-17 @ 10:38:52
Postat av: Stina och pojkarna

Jag hoppas du är på bättre solskens humör idag än Emelie efter gårdagens partaj :)

Blöta tasshälsningar från ligan

2008-05-17 @ 16:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0