Vinnarchips

Tror aldrig att Icas lättsaltade potatischips smakat så gott som idag. Vilket team vi är jag och min prinsessa. Jag trotsade förkylningen och febern så att vi tillsammans lyckadas gå in och köra med riktigt härlig attityd och vinna agilitytrean. Det gick inte särskilt fort -  Jissa har tappat lite fart -  men trots det var vi 7 sekunder under referenstiden. Är ovanligt nöjd med loppet banan gick som på räls. Inga problem!  Priset var folksam försäkring (wee) och chips :P

Lilla Mixa har skött sig exemplariskt idag. Tror att även hon haft en riktigt bra dag. Massor med snälla människor och hundar som gett henne uppmärksamhet. Då och då har hon tagit en tupplur i buren, vilken hon trivs i som attan. .

Gävle visade verkligen framfötterna i Hofors. Stina, Lena, Barbro och Lotta fick också rosetter och Emelie och Hydro körde ett klockrent nollat lopp som föråkare i agilityettan. Grymt. Även Karin och Tim gjorde riktigt bra i från sig och nollade hopploppet. Grattis alla!

Nu är det synd om matte. Jag är verkligen inte kry. Och jag avskyr att vara sjuk. Positivt är att Mixa fick bevisa att det går utmärkt att vara sjuk med en kelpievalp. Hon låg med mig i soffan hela dan igår och hade det mysigt till husse kom hem och kunde ta en lite längre prommis.

Någon dag snart ska jag uppdatera med lite bilder från vår semester i Mariestad och Skövde men nu måste jag vila upp mig och ladda inför träningstävlingen i Sandviken i morgon.

Tack till världens bästaste coach och träningskompis som hjälpte till med banvandring och uppvärmning av hund inför vinnarloppet.

Jag har haft en grym dag!



Kommentarer
Postat av: sarah meg myrra

Åh grattis vad duktig du är :-) vi har också tävlat idag fast med mindre lyckat resultat, det gör inte så mycket värre är att Megan är jättehalt i sin fot. Visade inget på tävlingen, sen tränade jag lite på hemvägen, när vi kom hem gick hon och la sig och först när husse kom hem kom hon fram och då går hon på tre ben. Jag blir tokig. Så det blir inget tävlat imorgon. Vi är anmälda till Sala och Eskilstuna nästa helg, får se hur Megans fot utvecklas. Repar hon sig så ses vi i Eskilstuna.

Vi mätte Myrra och hon är 43 cm. Inte så liten med andra ord. Träffade Cefeus Elektras valpar i Frövi, de är bara 3,5 månad men nästan lika höga och mycket, mycket grövre än Myrra som är ganska smäcker. Trots en hel dag på tävlingsplatsen är hon pigg som en lärka nu och härjar omkring med sina leksaker.

Ha det bra. Tack för sheltietipsen, fortsätter att titta och fundera.

/Sarah

2008-08-23 @ 23:27:47
URL: http://megan.zoomin.se
Postat av: Anonym

Åh grattis vad duktig du är :-) vi har också tävlat idag fast med mindre lyckat resultat, det gör inte så mycket värre är att Megan är jättehalt i sin fot. Visade inget på tävlingen, sen tränade jag lite på hemvägen, när vi kom hem gick hon och la sig och först när husse kom hem kom hon fram och då går hon på tre ben. Jag blir tokig. Så det blir inget tävlat imorgon. Vi är anmälda till Sala och Eskilstuna nästa helg, får se hur Megans fot utvecklas. Repar hon sig så ses vi i Eskilstuna.

Vi mätte Myrra och hon är 43 cm. Inte så liten med andra ord. Träffade Cefeus Elektras valpar i Frövi, de är bara 3,5 månad men nästan lika höga och mycket, mycket grövre än Myrra som är ganska smäcker. Trots en hel dag på tävlingsplatsen är hon pigg som en lärka nu och härjar omkring med sina leksaker.

Ha det bra. Tack för sheltietipsen, fortsätter att titta och fundera.

/Sarah

2008-08-23 @ 23:28:52
Postat av: Wheaten Barbro

Grattis till vinsten i klass III. Vi var verkligen ett grymt bra gäng från Gävle BK i dag.

/ Kramis

Postat av: Mamma

Grattis, ni är så duktiga båda två! Puss!

2008-08-24 @ 20:47:28
Postat av: Pia

va kul att det gick så bra :) Grattis!!

2008-08-24 @ 23:39:53
URL: http://www.cefeus-kelpie.com
Postat av: Karin i Göteborg.

Jättegrattis till dej och Jissa, vad duktiga ni är:)

Krya på dej nu Sanna och var rädd om dej!

Kramar

2008-08-25 @ 00:17:12
Postat av: sarah meg myrra

Vi missade er i Eskilstuna, för du var väl där på lördagen? Vi är ju simpla klass I och tävlade på söndagen. Kanske kommer vi att bli med sheltie inom kort. Ska prova en lite tjej över helgen så får vi se om tycke uppstår. Hon är 7 månader så Myrra och hon kan nog få kul. Det ska viss vara en riktig liten yrhätta enligt uppfödaren. Såååå spännande. Sen får jag konsultera dig med sheltietips, typ en bra teknik för att få ner gungan, hon är liiiiten.

Hade du mätt Mixa? Tror inte att Myrra blir särskilt liten. Vi jämförde henne med Java i Eskilstuna och de var lika stora (hjälp) hon är ju faktiskt vuxen.

Ha det.

2008-09-02 @ 22:19:16
Postat av: Carro

GRATTIS! Vad kul att det går bra för er, tråkigt dock att du blivit sjuk! Men som vanligt så kämpar du.. Och som vanligt går det bra, slutar med flaggan i topp! :) My darling, jag saknar dig så..

.kärlek.

2008-09-07 @ 22:34:51
URL: http://carro11.blogg.se/
Postat av: sarah

Jag har totalt fallit för lilla sheltiefröken, det gäller bara att hennes matte ska bestämma sig helt och fullt...

Det verkar vara fullt ös och massor av attityd. Hon är ju bara liten valp än, men hon är inklickad och har härlig inställning till "träningsleken".

Modellen för gungan blir nog som du beskriver, springa ända ut och halvligga. Gör hon samma beteende på balansbommen för att få kontaktfältsbeteendet konsekvent?

Myrra verkar ha haft toppenkul, hon var nästan behaglig resten av kvällen. Och Jonas var så glad för ert trevliga sällskap, inte det minsta skrämd :-)

2008-09-08 @ 09:56:31
URL: http://megan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0